مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

قیمت مک بوک در بازار به دنبال رشد قیمت دلار افزایش چشمگیری داشته است

احتمالاً در جریان هستید که قیمت دلار در روز های گذشته افزایش محسوسی را تجربه کرد که همین امر در کنار کاهش حجم واردات و در نتیجه کاهش موجودی محصولات اپل، موجب رشد قیمت محصولات این برند در بازار شده است.

آن گونه که به نظر می رسد، این رشد قیمت ظرف 3 هفته ی گذشته شکل محسوس تری به خود گرفته، به گونه ای که قیمت انواع مک بوک چند صد هزار تومان افزایش یافته است.

به گفته ی فعالان بازار و کارشناسان، حجم واردات نوت بوک و به ویژه محصولات اپل در ماه های گذشته به شدت کاهش یافته و به همین دلیل در بازار شاهد کاهش موجودی و رشد قیمت این محصولات هستیم.

رشد قیمت دلار و درهم آزاد نیز ظاهراً مزید بر علت شده و باعث شده است این را نیز یکی دیگر از دلایل رشد قیمت مک بوک در بازار تلقی کنیم. بررسی های میدانی نشان می دهند در بازار لپ تاپ شاهد رشد 20 تا 25 درصدی قیمت در یک ماه گذشته هستیم؛ رشد قیمتی که درباره ی مک بوک های شرکت اپل بیشتر از بقیه بوده است.

به عنوان مثال مدل MMGG2 که تا همین 3 هفته پیش با قیمتی حدود 4 میلیون و 50 هزار تومان به فروش می رسید، ظاهراً قیمتی حدود 4میلیون و 700 هزار تومان پیدا کرده است. یا مدل 840 از مک بوک های اپل که تا 3 هفته قبل قیمتی حدود 4 میلیون و 800 هزار تومان داشت و حالا 5 میلیون و 600 هزار تومان به فروش می رسد.

البته گفته می شود حداقل بخشی از مشکل کمبود موجودی این محصولات در بازار با ورود محموله های جدید وارداتی مک بوک رفع شده است. با این حال قیمت مک بوک همچنان بالاست؛ موضوعی که احتمالاً افزایش قیمت دلار در به وجود آمدنش بی تاثیر نبوده است.

افزایش قیمت نوت بوک به واسطه ی افزایش قیمت دلار منطقی به نظر می رسد اما کارشناسان معتقدند برخی از فروشندگان نیز ممکن است از شرایط بازار سوء استفاده کرده و به بهانه ی کاهش موجودی، قیمت ها را افزایش داده باشند.

منبع: تک شات