مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

قرارداد 3.8 ملیارد دلاری Foxconn و Sharp به سود آیفون برای تولید صفحات نمایش OLED

A man holding his mobile phone walks past Sharp Corp's liquid crystal display monitors showing the company logo in Tokyo, Japan, February 25, 2016. REUTERS/Yuya Shino/Files

چند سال قبل اپل با پیشنهاد وسوسه انگیز 1 میلیارد دلاری به سراغ شرکت شارپ رفت تا تجهیز مجدد سایت تولید صفحات موبایل Kameyama این شرکت برای تولید صفحات نمایش با کیفیت آینده ی خود سرمایه گذاری کند. اما این شرکت با بحران مالی مواجه شد و متعاقبا نه فقط پنل های خوب اما گران LTPS این شرکت بلکه دیگر پنل های نمایشی این شرکت هم هیچوقت به تولید آیفون و آیپد نرسیدند و سرمایه گذاری اپل در نهایت به 100 میلیون دلار در مجموع رسید.

ولی امروز شرایط جدیدی با قرارداد 3.8 ملیارد دلاری Foxconn و Sharp بوجود آمده است در ادامه با ترنجی همراه باشید. شرکت مونتاژ کننده ی قطعات آیفون های اپل Foxconn بالاخره چراغ سبز مسئولین چینی را برای خرید شارپ با قیمت جذاب تر 3.8 میلیار دلار دریافت کرده است و این شرکت گرفتار ژاپنی تحت هدایت تری گو مدیر پرسروصدای Foxconn قرار خواهد گرفت و با این شرکت ترکیب خواهد شد، آن هم نه فقط به منظور تولید گوشی های موبایل عالی با صفحه ها نمایش کم حاشیه برای فروش اختصاصی در ژاپن.

درواقع علم تولید صفحه های نمایش شارپ به Foxconn  کمک حواهد کرد تا نیاز های آینده کارفرمای خود اپل را برطرف کند ، طبق شایعه ها آیفون های 2017 به بعد اپل از تکنولوژی OLED در صفحه نمایش بهره خواهند برد. همینطور شایعه شده که شارپ مدتی است به روی تکنولوژی صفحات OLED برای اپل مشغول به کار است اما این شرکت تا امروز نتوانسته بود پول و حجم تولید مورد انتظار اپل را در رقابت با قیمت و کیفیت  ال جی و سامسونگ برآورده سازد و احتمال قوی این مشکل تولید آیفون در سال آینده نیز برای اپل باقی باشد.

اما با پول اپل و امکانات تولیدی Foxconn  ممکن است تکنولوژی تولید صفحات OLED را کسب کرده و بخشی از وابستگی اپل به بزرگترین رقیب خودش را در حوزه ی گوشی های هوشمند کاهش دهند. شارپ همچنین از پتنت (اختراع ثبت شده) صفحات نمایش مخصوص خودش IGZO نیز بهره مند است که در مصرف انرژی بسیار بهینه عمل می کنند و به گوشی های شارپ اجازه می دهند تا به راحتی دو روز کامل با یک بار شارژ دوام بیاورند و قابل استفاده در صفحه های نمایش 4K هم هستند، بنابراین فرصت های زیادی در این معامله نهفته است.

منبع: ترنجی