مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

فولکس واگن ۳۰ هزار کارمند خود را به دنبال رسوایی دیزل اخراج می‌ کند

شرکت فولکس‌واگن در نظر دارد برای جلوگیری از ضرر و زیان رسوایی تقلب سوختی خود، تعداد زیادی از کارکنانش را اخراج کند و در این بین جزئیات این اخراج را به‌ تازگی شرح داده است.

این خودروساز در توافقی با اتحادیه کارگران، تعهد داده که به دنبال تولید باتری و توسعه‌ی راهکارهای جدید سرویس حمل و نقل بیش از ۹۰۰۰ شغل جدید در آلمان ایجاد خواهد کرد. به گزارش رویترز، فولکس‌واگن تا سال ۲۰۲۵ موظف است از افزونگی اجباری در آلمان جلوگیری کند.

در حقیقت برنامه چنین است که تا سال ۲۰۲۰ صرفه‌جویی سالانه بهبود بهره‌وری این شرکت آلمان به ۳.۹ میلیارد دلار رسیده و افزایشی ۲۵ درصدی پیدا کند. در نتیجه تا سال ۲۰۲۰ میزان سود عملیاتی کمپانی به ۴ درصد خواهد رسید که نسبت به رقبایی چون پژو با سود ۶ درصدی فاصله نسبتا بسیاری دارد.

طرح تحول فولکس‌واگن جهت تمرکز بر روی سرویس‌های جدید حمل و نقل و خودروهای الکتریکی بوده و با افزایش سود هزینه بخش تحقیق و توسعه خود را در این زمینه تامین کند. فرانک ویتر یکی از مدیران ارشد فولکس‌واگن اخیر بیان کرد:

با در نظر گرفتن چالش‌های عمده و مشکل موتورهای دیزل حل نشده، در جلسه برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری سال جاری به این مشکلات پرداخته خواهد شد.

رویترز می‌افزاید که تعداد کارکنان جهانی فولکس‌واگن بیش از ۶۱۰ هزار نفر بوده که در تولید ۳۴۰ مدل خودرو فعالیت دارند. این در حالی است که تویوتا با ۳۵۰ هزار کارگر توانست به سود بالایی نسبت به فولکس‌واگن دست پیدا کند.

کمپانی موردبحث علاوه بر اخراج ۲۳ هزار کارمند در آلمان، بدون چارچوب زمانی خاصی از تعداد کارکنان فعال در نمایندگی‌های فروش، کارکنان پاره‌وقت و بازنشستگی پیش از موعد، موجب کاهش کارمند در ایالات‌متحده، برزیل و آرژانتین خواهد شد.

برند اوسترلو یکی از مدیران فولکس‌واگن طی کنفرانس خبری در ولفسبورگ بیان داشت:

مهمترین موضوع در تغییر و تحولات اخیر فولکس‌واگن، امن بودن وضعیت کاری نیروهای هسته‌ی اصلی شرکت است.

کارلز بلسینگ از دیگر اعضای مدیریت فولکس‌واگن بیان داشت که کارکنان فولکس‌واگن باید برای بازار کار آینده خود را انطباق دهند. او اظهار داشت:

تلاشی ارزشمند است که فولکس‌واگن به شکلی سریع و قوی در دراز مدت اشتغال آلمان را حفظ کند.

ماجرای رسوایی دیزل ضرر فراوانی را به فولکس‌واگن وارد کرد از این رو شرکت موردبحث تصمیم گرفته تا با این برنامه خود را از وضعیت مالی نابسامان نجات دهد.

منبع: زومیت