مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

فناوری تأمین انرژی باتری ماشین از طریق اتم‌های آب

باتری ماشین یکی از اجزای اصلی ماشین است و هر روز دانشمندان در صدد پیدا کردن راهی هستند که با استفاده از آن مصرف باتری ماشین را کمتر کنند و بتوانند از باتری ماشین بهره بیشتری ببرند. محققان در آخرین تحقیقات خود دست به اجرای ایده ای زده اند که با استفاده از آن از انرژی اتم آب برق ماشین را تولید کنند.

پیشرفت در تولید انرژی و سوخت ماشین از گذشته تا به امروز بسیار چشمگیر است و این موضوع یکی از مسائل بسیار مهمی است که در هر دوره ای ذهن بشر را درگیر کرده است و همواره بشر در صدد پیدا کردن راهی برای به دست آوردن انرژی بیشتر است.

سرعت ماشین و وسایل نقلیه با منبع انرژی آن ها ارتباط مستقیم دارد. محققان دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی ایده بسیار جالبی را مطرح کرده اند. این دانشمندان با استفاده از انرژی اتم های کریستالی سودا و اتم های آب به روشی برای انتقال انرژی دست پیدا کرده اند. انتقال انرژی به وسیله اتم های آب نتیجه مناسبی داشته است و هم چنین آن ها برای تست سرعت اتومبیل با این انرژی نیز اقداماتی انجام داده اند و نتایج مثبت بوده است و توانسته اند سرعت بسیار خوبی را برای اتومبیل با این انرژی ثبت کنند.

در واقع انرژی که در لایه های اتم ذخیره می شود پاک تر خواهد بود و در آلودگی نیز تأثیری نخواهد داشت. با توجه به تحقیقات به عمل آمده این نکته بررسی شده است که با استفاده از این منبع انرژی حتی شتاب خودرو ها از خودرو های برقی نیز بیشتر خواهد شد و اتومبیل با این منبع انرژی می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای خودرو های برقی باشد. بیشترین شکایتی که از خودروهای برقی می شود شتاب کم آن ها است که در ایده های اولیه این سوخت پاک لایه های اتم آب این مسئله نیز برطرف شده است.

البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که این موضوع در حد ایده مطرح شده است و هنوز ایراد های بسیار زیادی بر آن وارد است. مسئله دیگری که در رابطه با این مسئله مطرح است شارژ این باتری ها است که هنوز به نتیجه مثبتی در این زمینه رسیده نشده است و این باتری ها با سرعت زیادی شارژ خالی می کنند. با توجه به مثبت بودن جوانب این طرح فعالان محیط زیست باید از این طرح استقبال کنند تا این طرح و طرح هایی از این قبیل بیشتر و بهتر مورد حمایت قرار گیرند.

منبع: کلیک