مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

فروش ناامیدکننده فروش سیتروئن C5

فروش سیتروئن C5 در بازار انگلستان به خاطر خرید و فروش کند آن متوقف خواهد شد. این تصمیم زمانی گرفته شده که از سال گذشته یعنی 2015 میلادی، شرکت خودروسازی سیتروئن تنها موفق به فروش 237 دستگاه خودرو از سیتروئن C5 در بازار انگلستان شده است و این در حالیست که بالاترین آمار فروش این اتومبیل در بازار انگلستان، حداقل 115 هزار دستگاه در سال 2010 میلادی بوده است.
نسل فعلی سیتروئن C5 بیش از هشت سال متوالی است که به بازار عرضه می‌شود و بدیهی است که با وجود خودروهایی بروزتر و پیشرفته‌تر، شاهد فروش ناچیز آن در بازار انگلستان باشیم. فروش تنها 237 دستگاه طی یک سال، برابر است با فروش 0.5 درصدی این محصول در مقایسه با سال‌های 2001 تا 2004 میلادی که این خودروساز فرانسوی و مدل C5 را مجبور به ترک بازار انگلیسی‌ها کرده است.
تا به امروز و تا این لحظه، هیچگونه اطلاعاتی از تمایل تولید نسل جدید سیتروئن C5 از سوی شرکت سازنده نشان داده نشده است تا با رونمایی از نسل جدید، شاهد جان گرفتن فروش این محصول باشیم. ولی به جای آن می‌بینیم که سیتروئن تمرکز شدیدی بر روی توسعه و تولید برندهای جدید از سگمنت‌های “شاسی بلند” و “ون” دارد تا با این کار بیشتر نظر خانواده‌ها را به خود جلب کند.
در طول سه ماهه نخست سال جاری میلادی، در بازار کلی اروپا شاهد سقوط 28 درصدی فروش سیتروئن C5 بوده ایم که آن را به جایگاه دهم تنزل داده است. پرفروش ترین خودروهای بازار اروپا (نه تنها انگلستان) براساس گزارشات داده شده نیز به ترتیب ماشین هایی همچون فولکس واگن پاسات با در دست داشتن 9 درصد کل بازار اروپا، اشکودا سوپرب و فورد موندئو هستند که جایگاه اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.
منبع: خودروبانک