مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

فاکسکان واحد تولید تلفن همراه مایکروسافت را خرید

چندی پیش در راستای قصد مایکروسافت مبنی بر محدود کردن فعالیت‌های خود در زمینه‌ی موبایل، فاکسکان بخش مربوط به تلفن‌های معمولی این شرکت را خریداری کرده بود. حالا خبر می‌رسد که اموال مربوط به بخش موبایل مایکروسافت در ویتنام، شامل کارخانه‌ی تولید دستگاه‌های مجهز به ویندوز فون نیز به فاکسکان فروخته شده است.

مایکروسافت قبلا اعلام کرده بود که قصد تعطیل کردن کارخانه‌هایش در ویتنام را دارد اما بر اساس گزارش Digitimes، فاکسکان با پرداخت مبلغی در حدود 22 میلون دلار، این واحدها را مال خود کرده است. این واحدها توسط فاکسکان برای تولید گوشی‌های معمولی و همچنین ساخت قطعات موردنیاز سایر شرکت‌ها برای ساخت اسمارت‌فون‌ها به کار گرفته خواهند شد.

فاکسکان یکی از بزرگترین تامین‌کنندگان قطعات برای تعداد زیادی از سازندگان تلفن هوشمند مانند اپل است و اخیرا میلیون‌ها دلار برای واحدهای صنعتی جدید و گسترش ظرفیت تولید خود در مکان‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده است.

مایکروسافت هنوز توافق جدید با فاکسکان را تایید نکرده اما با تصمیم این شرکت برای کاهش تولید تلفن‌های همراه و تمرکز بیشتر روی تلفن‌های همراه خاص و منتخب مبتنی بر ویندوز 10، چنین توافقی قابل قبول به نظر می‌رسد.

ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت سال گذشته اعلام کرد که این شرکت روی سه بخش مختلف تلفن همراه با عناوین مدل‌های باارزش، میان‌رده و بالارده تمرکز خواهد کرد. بسیاری معتقد بودند برای هریک از این بخش‌ها، دو مدل و در کل شش مدل عرضه خواهد شد اما به نظر می‌رسد که این برنامه تغییر کرده و شرکت تمام تلاش خود را روی Surface Phone متمرکز کرده است. طبق شایعات، Surface Phone بهار سال آینده‌ی میلادی معرفی خواهد شد و ویژگی‌ها و سخت‌افزار بسیار خوبی خواهد داشت.

سرفیس‌فون توسط تیم سازنده‌ی تبلت‌های سرفیس تولید خواهد شد و همان راه را طی خواهد کرد. به نظر می‌رسد مایکروسافت ترجیح می‌دهد به جای گسترش مدل‌های بهره‌مند از سیستم عامل ویندوز 10 موبایل، این سیستم عامل را روی دستگاه‌های گران‌قیمت و ممتاز عرضه کند.

منبع: شهرسخت افزار