مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

عدم حضور مایکروسافت و سونی در میان 12 تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند!

بله درست خواندید! جای تعجب است که این دو شرکت بزرگ تا این حد از رقبای خود عقب هستند. بر اساس گزارش جدید، مایکروسافت و سونی با کاهش تولید گوشی‌های هوشمند از لیست 12 تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند خارج شده‌اند. در فصل اول سال جاری میلادی، فروش گوشی‌های مایکروسافت به 2.3 میلیون عدد کاهش یافته است و سونی توانسته 3.4 میلیون دستگاه را به فروش برساند. اگر فروش لومیاهای مایکروسافت همین روند را طی کند، این شرکت در سال 2016 تنها 15 میلیون گوشی هوشمند خواهد فروخت. با ترنجی در ادامه مطلب همراه باشید.

این گزارش نشان می‌دهد فروش گوشی‌های همراه در سال جاری اندکی رشد داشته است. تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند میزان فروش 7 تولیدکننده از 12 تولیدکننده بزرگ در سال جاری میلادی، 6 درصد و یا کمتر افزایش پیدا کند. مابقی شرکت‌های موجود در این لیست رشد 29 درصدی را تجربه خواهند کرد. سامسونگ با فروش 81.5 میلیون دستگاه در فصل اول سال جاری میلادی، عنوان موفق‌ترین شرکت در زمینه فروش را به خود اختصاص داده است. اپل نیز با فروش 51.6 میلیون عدد آیفون، جایگاه دوم را در اختیار دارد. کارشناسان معتقدند فروش محصولات هردو شرکت در سال 2016 با اندکی کاهش مواجه خواهد شد.

بر اساس این لیست، هشت تولیدکننده از دوازده تولیدکننده برتر، شرکت‌های چینی هستند که هواوی (سوم)، اوپو (چهارم) و شیائومی (پنجم) از جمله مهمترین آنها به شمار می‌آیند. ویوو، زد‌تی‌ای، لنوو، تی‌سی‌ال و میزو هم دیگر شرکت‌های چینی حاضر در این لیست هستند. نظر شما چیست؟ شما چه آینده‌ای برای مایکروسافت و سونی پیش‌بینی می‌کنید؟

منبع: ترنجی