مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

شیائومی بالاخره فروشگاه فیزیکی راه‌اندازی می‌کند

همانطور که احتمالا می‌دانید، شرکت چینی شیائومی محصولاتش را تنها از طریق فروشگاه‌های آنلاینِ خود یا توزیع‌کنندگان ثالث به فروش می‌رساند. اما این موضوع در آینده‌ی نزدیک تغییر خواهد کرد و حالا این شرکت تصمیم گرفته فروشگاه‌های فیزیکیِ اختصاصی خود را برپا سازد.

بر اساس گفته‌ی مدیرعامل شیائومی، بیش از 1000 فروشگاه در دو سال آینده در شهرهای بزرگ دنیا احداث خواهند شد. احتمالا اولین فروشگاه‌های مورد نظر در شهرهای چین افتتاح شوند. طبق پیش‌بینی آقای «لِی جون»، این فروشگاه‌ها ماهانه حدود 50 میلیون یوان برای شرکت درآمد خواهند داشت. در این فروشگاه‌ها که قرار است هرکدام 250 متر مربع مساحت داشته باشند، 50 تا 100 نوع کالای مختلف -از اسمارت‌فون تا دستگاه تصفیه هوا- به فروش خواهد رسید.

پیش از این، آمازون به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین فروشگاه‌های آنلاین دنیا، فروشگاه فیزیکی به راه انداخته بود. شرکت‌های بزرگ دیگر مانند اَپل نیز در کنار فروشگاه آنلاین، سود زیادی از فروشگاه‌های فیزیکیِ خود کسب می‌کنند. طبق گزارش سه‌ماهه‌ی نخست 2016 IDC، شیائومی از جمع 5 فروشنده‌ی اسمارت‌فون برتر دنیا خارج شده است. باید ببینیم این اقدام می‌تواند مجددا به پیشرفت این شرکت کمک کند یا خیر.

منبع: شهرسخت افزار