مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

شکایت علیه تسلا به دلیل شتاب گرفتن غیر قابل کنترل خودروی مدل X

مالکان یکی از خودروهای مدل X تسلا از این شرکت شکایت کرده و مدعی شده در حالی که مشغول پارک خودرویش در پارکینگ خانه بوده، خودرو ناگهان شروع به گاز دادن کرده و خسارات زیادی به بار آورده است.

فردی که از تسلا شکایت کرده Ji Chang Son نام دارد. به گفته این فرد خودروی مدل X تسلا که به گفته ایلان ماسک ایمن‌ترین اس یو وی ساخت این شرکت است، به صورت ناگهانی و کاملا خود به خود شروع به شتاب گرفتن و حرکت رو به جلو با سرعت کرده و درنتیجه با دیوار داخلی گاراژ برخورد کرده و تیرهای چوبی دیوار و بسیاری دیگر از لوازم موجود در پارکینگ را تخریب کرده و وارد اتاق نشیمن شده است! در این حادثه راننده و مسافر خودرو هر دو آسیب دیده‌اند.

احتمالا این شکایت در قالب یک دادخواهی گروهی دنبال خواهد شد زیرا این مالک تنها فردی نیست که با یکی از خودروهای Model X تسلا به چنین مشکلی خورده است. دست کم هفت شکایت مشابه دیگر نیز علیه تسلا در پایگاه داده National Highway Traffic Safety Administration ثبت شده است. در ماه سپتامبر نیز وب سایت Electrek گزارش داد که چندین مشتری تسلا از شتاب گرفتن ناگهانی و خود به خود Model X خود ناراضی هستند با این حال تسلا مدعی شد که این حادثه‌ها را تک به تک بررسی کرده و به این نتیجه رسیده که راننده مقصر بوده است.

تسلا درباره حادثه اخیر نیز ادعای مشابهی دارد و در جوابیه خود به رویترز اعلام کرده که یک بررسی همه جانبه درباره ادعای Son انجام داده است و اظهار داشته که شواهد، از جمله اطلاعات بدست آمده از خودرو، به طور قطع نشان می‌دهد که این تصادف ناشی از فشار زیاد روی پدال گاز در تمامی مسیر تا 100 درصد بوده است.

منبع: تک شات