مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

سیستمی که با استفاده از عینک هوشمند فعالیت‌های روزانه را برای نابینایان ساده تر می کند

سیستم جدید Aira به این منظور طراحی شده که زندگی را برای نابینایانیا افرادی که دچار مشکل بینایی هستند، راحت تر کند. این سیستم با استفاده از یک عینک هوشمند یا دوربین گوشی، به نماینده این سیستم امکان می دهد تا آنچه یک فرد نابینا در زمان واقعی می‌بیند را ببیند و سپس درباره موقعیت که نابینا در آن قرار دارد، با او حرف بزند. به این ترتیب این سیستم می‌تواند بسیاری از نیازهای روزانه نابینایان در سراسر جهان را برای آنها راحت‌تر کند برای مثال خریدهای تره بار را انجام دهد، از اوبر ماشین بگیرد یا برنامه‌های سفر را بچیند.

قرار نیست که Aira جایگزین سیستم‌های دستیار موجود شود بلکه برای ارتقای آنها طراحی شده است. به این ترتیب فرد نابینا همچنان از ابزارهایی که تا پیش از این آنها را بکار می‌گرفت در اختیار دارد برای مثال عصا یا سگ راهنما و تنها در موارد نیاز را Aira تماس می‌گیرد. زمانی که نماینده Aira توسط فرد نابینا را پاسخ می دهد، می‌تواند یک ویدیو از محیطی که او در آن قرار دارد را به صورت زنده ببیند و موقعیت دقیقش روی نقشه گوگل مشاهده کند. امکان دسترسی به اطلاعات مربوط به زندگی شخصی نابینا نیز برای نماینده Aira فراهم است.

ویدیوی زنده ای که نماینده Aira در حال تماشای آن است به میزان کافی واضح است تا او بتواند تمامی آیتم‌های یک منو یا سایر جزییات مورد نیاز را مشاهده کند. نابینایان در حال حاضر می‌توانند از سه سرویس مختلف استفاده کند: 300 دلار به زارای 750 دقیقه تماس، 1000 دلار به ازای 3000 دقیقه تماس و 2500 دلار به ازاری 10000 دقیقه تماس. این سرویس‌ها به ترتیب سه، شش و 12 ماهه هستند.

منبع: تک شات