مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

ساتیا نادلا: مایکروسافت نحوه‌ی گزارش تعداد کاربران ویندوز 10 را تغییر می‌دهد

تاکنون مایکروسافت موفق شده است که تعداد 350 میلیون کاربر را جذب ویندوز 10 کند. نمی‌توان این موفقیت چشم‌گیر مایکروسافت را نادیده گرفت اما بد نیست این موضوع را نیز بدانید که مایکروسافت با هدف خود برای رسیدن به 1 میلیارد کاربر فاصله‌ی زیادی دارد اما هیچ چیز دست نیافتنی نیست. با توجه به اقداماتی که تاکنون مایکروسافت انجام داده است و همچنین بستر خوبی که در نسخه‌‌ی شماره 10 ویندوز وجود دارد احتمالا تا چند سال آینده یک میلیارد کاربر ویندوز 10 وجود داشته باشد.

مایکروسافت به صورت منظم تقریبا هر ماه یک آمار دقیق از تعداد کاربران ویندوز 10 منتشر می‌کرد. ممکن است این روند منظم دیگر ادامه نداشته باشد و ردموندی‌ها تغییر رویه دهند.

ویندوز 10 تنها منحصر به کامپیوتر و تبلت‌های مبتنی بر پردازنده‌های x86 نیست و موبایل‌های هوشمند٬ تبلت‌های ARM ٬ هولولنز٬ ایکس‌باکس و بسیاری دیگر از محصولات مبتنی بر ویندوز 10 را شامل می‌شود.

واقعیت آن است که آمار اعلام شده تنها منحصر به تعداد دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز 10 است و به شمار کاربران اشاره‌ای نمی‌کند. بسیاری از نسخه‌های ویندوز 10 کرک شده هستند و مایکروسافت این تعداد دستگاه را اصلا به‌حساب نمی‌آورد. تعداد از کامپیوتر و دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز 10 اصلا به اینترنت وصل نیستند که سرور مایکروسافت آن‌ها را بشناسد. پس در نتیجه تعداد کاربران دقیق نیست.

در طول سه ماه گذشته سیاست‌های مایکروسافت در خصوص اعلام تعداد کاربران ویندوز 10 تغییر کرده است. مدیر عامل شرکت مایکروسافت نیز در این رابطه صحبت کرده است و تغییر سیاست‌ها را تایید کرده است.

احتمال دارد که مایکروسافت در آخر هر فصل و به صورت سه ماه سه ماه این آمار را اعلام کند. احتمالا با سالگرد تولد ویندوز 10 در 7 مرداد اطلاعات جدیدی در خصوص تعداد کاربران ویندوز 10 با رویکردی جدید در اختیار مردم قرار گیرد. مایکروسافت پیش از این گفته بود که می‌خواهند در سال 2018 به 1 میلیارد دستگاه در جهان ویندوز 10 را تزریق کنند ولی چندی پیش ردموندی‌ها از این موضع دست کشیدند.

منبع: ترنجی