مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

رادار گوگل: کنترل دستگاه‌های هوشمند با فرمان دست

گوگل بی سر و صدا مشغول ساخت تکنولوژی‌های جدیدی است؛ تکنولوژی‌هایی که قرار است نحوه‌ی تعامل ما با دستگاه‌های هوشمند را تغییر دهند. یکی از این تکنولوژی‌ها، Soli است؛ Solid یک رادار کوچک است که می‌تواند فرمان‌های دست را تشخیص دهد.

چیپ Soli به ساعت هوشمند شما این اجازه را می‌دهد تا بدون لمس کردن‌اش، آن را کنترل کنید.

رادار Soli را بخش ATAP گوگل می‌سازد؛ این بخش مسوول ساخت برخی از تکنولوژی‌های گوگل مثل گوشی جدید Project Ara است. در حالی که Soli برای اولین بار در کنفرانس Google I/Oسال گذشته رونمایی شده بود، گوگل یک سال گذشته را با شرکت‌های مختلفی کار کرده و از آن‌ها خواسته است تا از Soli در دستگاه‌های‌شان استفاده کنند. یکی از جالب‌ترین دستگاه‌های ساخته شده، ساعت هوشمند و اسپیکری است که رادار Soli را در خودشان دارند.

البته، چیپ Soli که پارسال رونمایی شد، آن قدر بزرگ بود که در دستگاه‌هایی مثل ساعت‌های هوشمند جای نمی‌گرفت. تیم متخصصان ATAP هم حسابی آن را تغییر داده‌اند. چیپ جدید 22 برابر کمتر از چیپ اصلی انرژی مصرف می‌کند، اما در عین حالی 256 بار از چیپ قبلی سنسورهای قوی‌تری دارد.

چیپ Soli به ساعت هوشمند شما این اجازه را می‌دهد تا بدون لمس کردن‌اش، آن را کنترل کنید. مثلا در ساعتی که گوگل و LG با هم ساخته‌اند، می‌توان دست را جلوی آن عقب و جلو برد تا لیست پیغام‌ها را اسکرول کرد. با یک حرکت کوچک دست، می‌توان پیغام‌ها را باز کرد.

در حال حاضر، نمی‌دانیم محصولاتی که Soli را در خود دارند، چه زمانی می‌توانیم استفاده کنیم، اما قرار است سال آینده‌ی میلادی، ATAP مدل جدیدی از این رادار را برای توسعه‌دهندگان بفرستد.

منبع: دیجی کالامگ