مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

در سه سال آینده نسبت اسمارت فون های مجهز به نمایشگر امولد 50% افزایش خواهد یافت

اکثر اسمارت فون های امروزی هنوز از نمایشگرهای LCD برخوردارند، اما آمارهای اخیر نشان می دهد که روند در آینده ای نزدیک متفاوت خواهد بود. Digitimes به نقل از منابع آگاه گزارش می دهد که درصد گوشی هایی که از نمایشگر امولد برخوردارند در سال 2017 به 27.6% افزایش یافته و احتمالا در سه سال آینده این نسبت به 50% خواهد رسید.
همانطور که احتمالا مطلع هستید، دلیل اصلی محبوبیت پنل های LCD این است که تولید آنها به مراتب ساده تر است و بنابراین در انواع اسمارت فون ها به کار می روند. پنل های ال سی دی توسط بسیاری از تولیدکنندگان از برندهای نه چندان معروف تا بزرگان این حوزه شامل اپل، ال جی و سونی مورد استفاده قرار می گیرند.
اما اخیرا اوضاع در حال تغییر بوده است. تولیدکنندگان چینی مانند اوپو، ویوو، شیائومی و هوآوی همگی مدل هایی برخوردار از پنل های امولد را معرفی کرده اند و انتظار می رود که اپل نیز امسال به استفاده از این پنل ها روی آورد و در آیفون 8 شاهد نمایشگر امولد باشیم.
سامسونگ نیز به عنوان یکی از پیشتازان استفاده و یکی از تامین کنندگان اصلی پنل های امولد در دنیا مطرح است. افزایش ناگهانی در میزان تقاضا برای این پنل ها بسیار به نفع سامسونگ بوده است اما به نظر نمی رسد که این کمپانی بتواند پاسخگوی نیاز موجود در بازار باشد. بنابراین کمپانی هایی مانند ال جی، شارپ، Japan Display، BOE Technology و Royole نیز در تلاشند که تولید پنل های امولد را افزایش دهند تا به سهم قابل توجهی در بازار دست یابند.

منبع: تک شات