مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

درایو SSD جدید Lite-On با فناوری ساخت ۱۵ نانومتری توشیبا

کمپانی صاحب نام Lite-On خط تولید جدید خود را برای محصولات خانواده MU-II راه اندازی کرده و محصولات جدید این برند به زودی روانه بازار می شود. لایت آن در ابتدای امر چهار ظرفیت برای نسل جدید درایو های پر سرعت خود در نظر گرفته و برای تولید آنها از فناوری ساخت کمپانی توشیبا بهره گرفته است. با توجه به استفاده از چیپ ست با فناوری ساخت به روز،‌سرعت انتقال اطلاعات در دو حالت خواندن و نوشتن برای درایو های Lite-On MU-II بسیار مناسب است.

درایو های جدید Lite-On با بهره گیری از فناوری ساخت ۱۵ نانومتری توشیبا تولید می شوند و چیپ ست های NAND Flash از نوع TLC  وظیفه ذخیره سازی اطلاعات را برعهده دارند. چهار ظرفیت ۱۲۰، ۲۴۰ ،۴۸۰ و ۹۶۰ گیگابایت برای شروع کار خانواده MU-II مناسب است و لایت آن در صورت تعیین قیمت رقابتی می تواند سایر شرکت های تولید کننده SSD را تحت تاثیر قرار دهد. برند لایت آن که به دلیل تولید درایو های نوری شناخته می شود، می تواند با اتکا بر اعتماد کاربران به این برند، فروش قابل قبولی را در بخش SSD تجربه کند.

سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی در SSD با ظرفیت ۴۸۰ و ۹۶۰ گیگابایت MU-II برابر با ۵۵۵ مگابایت و سرعت نوشتن ترتیبی ۵۲۰ مگابایت در ثانیه است. سرعت خواندن ترتیبی در  دو ظرفیت ۱۲۰ و ۲۴۰ گیگابایت بیش از ۵۰۰ مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن اطلاعات برابر با ۳۶۰ مگابایت در ثانیه خواهد بود. درایو های خانواده MU-II از دو فناوری TRIM و NCQ به عنوان فناوری های استاندارد در SSD ها پشتیبانی می کنند. هر چهار درایو Lite-On MU-II از مدت سه سال خدمات پس از فروش این شرکت بهره مند می شوند.

منبع: سخت افزارمگ