مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

جدیدترین آمار از میزان محبوبیت سیستم‌ عامل‌ها: ویندوز 10 بهترین، ویندوز 7 در سرازیری سقوط

مایکروسافت چندی پیش اعلام کرد که 350 میلیون دستگاه مختلف از سیستم عامل ویندوز 10 استفاده می‌کنند تا با توجه به این نکته بتوانیم ویندوز 10 را به عنوان موفق‌ترین سیستم عامل مایکروسافت معرفی کنیم. امروز نیز آمار جدیدی از میزان محبوبیت سیستم‌ عامل‌های مختلف منتشر شد که نشان می‌دهد ویندوز 10 با سرعت بسیار خوبی در حال رشد است.

آمار و ارقام جدید منتشر شده از میزان محبوبیت سیستم‌ عامل‌های مختلف در ماه ژوئن نشان می‌دهد که ویندوز 10 هم اکنون جایگاه دوم را از نظر استقبال کاربران در اختیار دارد و میزان رشد آن نیز در ماه گذشته سرعت بسیار خوبی را گرفته است. ویندوز 7 هم اگرچه جایگاه اول را از این نظر در اختیار دارد اما با سرعت نسبتاً زیادی در حال نزول است. براساس نتایج این بررسی ویندوز 7 بر روی 42 درصد و ویندوز 10 بر روی 22 درصد از دستگاه‌های هوشمند حضور دارند.

در حالی که سیستم عامل ویندوز 7 در سال 2009 عرضه شد و در ماه ژوئن سال 2015 بر روی 60 درصد از دستگا‌ه‌های هوشمند حضور داشت در این چند ماه سیر نزولی سریعی را به خود اختصاص داده است. بدون شک دلیل اصلی نزول ویندوز 7 در این رده‌بندی، مهاجرت کاربران آن به ویندوز 10 است. پس از ویندوز 7 و 10، سیستم عامل اپل با در دست داشتن سهم 9.92 درصدی جایگاه سوم را در اختیار دارد.

این رده بندی همچنین نشان می‌دهد که کاربران ویندوز 8.1 نیز با استفاده از فرصت ارتقا رایگان به ویندوز 10 در حال ترک این سیستم عامل هستند و در حال حاضر این سیستم عامل نه چندان قدیمی تنها 8.68 درصد از دستگاه‌های هوشمند را در اختیار دارد. ویندوز XP و 8.1 نیز به ترتیب با در اختیار داشتن 6.5 و 3.52 درصد از دستگاه‌ها رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

با توجه به نتایج این بررسی می‌توان به این نتیجه رسید که سیستم ‌عامل‌های جدید امروزی با سرعت بسیار بهتری نسبت به قبل در حال رشد هستند. از طرفی دیگر هر چه به 29 جولای، زمان پایان یافتن مهلت ارتقا رایگان به ویندوز 10، نزدیک‌تر می‌شویم تعداد بیشتری از کاربران با ترک ویندوز 7 و 8.1 به این سیستم‌عامل مهاجرت می‌کنند. علاوه بر این، بسیاری از کاربران ویندوز 7 و 8.1 با مشاهده ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید ویندوز 10 به حداقل یک‌بار استفاده از این سیستم عامل علاقه پیدا می‌کنند.

بنابر اطلاعات منتشر شده از سوی مایکروسافت پس از پایان یافتن مهلت ارتقا رایگان، نسخه Home از ویندوز 10 چیزی در حدود 120 دلار قیمت خواهد داشت.

منبع: شهرسخت افزار