مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

تولید پیام رسان غیر دولتی در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

دكتر دوايی، معاون نوآوری و فناوری وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات در همايش فرصت های سرمايه گذاری و كسب و كار فناوری اطلاعات و ارتباطات ايران اظهار داشته است وزارت ارتباطات در نظر دارد در قالب برنامه ی ششم توسعه، ۶۰ هزار ميليارد تومان با مشاركت بخش خصوصی سرمايه گذاری كند. وی در این خصوص گفته است: «ايجاد كريدور علمی و فناوری يكی از برنامه های اصلی و از پروژه های اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات است كه بالغ بر ۱۴ هزار ميلياد ريال سرمايه گذاری می طلبد».

معاون فناوری وزارت ارتباطات در مورد برنامه های در نظر گرفته شده برای این کریدور گفته است: «ايجاد پارك اينترنت اشياء در كرج با مساحت ۲۰ هكتار، تغيير مأموريت منطقه ی ويژه ی پيام كه به عنوان هاب پستی شناخته می شود، و ايجاد شهر نمونه ی ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله برنامه های توسعه ای ما در قالب كريدور است».

به گفته ی وی وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی برنامه های خوبی در زمينه ی رونق پيام رسان ايرانی در دستور كار دارند و شرایط برای ايجاد مسنجر ايرانی فراهم خواهد شد.

دكتر دوايی پيام رسان مورد نظر را «غير دولتی» توصیف کرده و اظهار داشته است: «در اين موضوع قوانينی تدوين خواهد شد تا علاوه بر حفظ حريم شخصی كاربران ايرانی و اطمينان‌ بخشی بابت محرمانگی اطلاعات كاربران، اين پيام رسان نسبت به نمونه‌ های خارجی از مزیت رقابتی برخوردار باشد».

معاون وزير ارتباطات در ادامه اذعان داشته است که این وزارتخانه در زمينه ی راه اندازی بستر های اشتراک گذاری چند رسانه ای و شبكه های اجتماعی داخلی نيز برنامه های مشابهی دارد.

دوایی همچنین با اشاره به آمار های ارتباطی در ایران اظهار داشته است:‌ «در حال حاضر ۳۷ میلیون کاربر اینترنت در کشور وجود دارد و ضریب نفوذ اینترنت ۴۷ درصد است. تعداد مشترکان اینترنت پر سرعت در ایران ۲۷.۹ میلیون نفر است که از این تعداد ۱۹ میلیون مشترک سیار و ۸.۸ میلیون مشترک اینترنت ثابت هستند». به گفته ی وی تعداد مشترکان موبایل در کشور ۷۶ میلیون نفر است.