مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

تایید احتمالی عرضه گلکسی نوت 7 با شش گیگابایت حافظه رم توسط سامسونگ

پیش‌تر، شایعاتی از عرضه مدل مخصوص فبلت گلکسی نوت 7 سامسونگ با شش گیگابایت حافظه‌رم در بازار چین، منتشر شد و به‌نظر می‌رسد که شرکت سامسونگ، عرضه  این مدل را تایید کرده باشد.

برطبق یک گزارش تازه منتشرشده از کره‌جنوبی به نقل از رئیس بخش موبایل سامسونگ، کوه دونگ جین، فاش شده است که سامسونگ بر روی مدل 128 گیگابایتی یک محصول مشغول به کار است و آن‌را با این مقدار حافظه در بازار چین، عرضه خواهد کرد. صحبت کوه دونگ جین در ادامه، آمده است:

این موضوع صحت دارد که شرکت سامسونگ در حال بررسی برای عرضه یک تبلت جدید با 128 گیگابایت حافظه‌داخلی، است. (عرضه مدل 128 گیگابایتی محصول جدید سامسونگ) بدین خاطر است که سازندگان چینی، محصولات خود را با حافظه‌های داخلی بالا عرضه می‌کنند.

ادعای سامسونگ مبنی بر عرضه محصولات سازندگان چینی با مشخصات سخت‌افزاری قدرت‌مند و استفاده از این موضوع به عنوان نقطه قوت محصولات خود، صحت دارد و برای مثال، می‌توان به شرکت وان‌پلاس اشاره کرد که گوشی پرچم‌دار وان‌پلاس 3 را با شش گیگابایت حافظه رم به بازار عرضه کرده است. با این‌حال، علت سامسونگ برای عدم‌‍استفاده از شش گیگابایت حافظه رم در مدل پایه گلکسی نوت 7 چندان مشخص نیست؛ البته این موضوع را می‌توان به تمایل سامسونگ برای پایین نگه‌داشتن قیمت نهایی فبلت پرچم‌دار خود، مرتبط دانست زیرا در غیر این‌صورت، فروش گلکسی نوت 7 به دلیل عرضه با یک برچسب قیمتی 900 دلاری، به یک فاجعه تبدیل می‌شود!

رئیس بخش موبایل سامسونگ، هم‌‎چنین فاش کرده است که این شرکت، بازخورد کاربران را برای عرضه گلکسی نوت 7 با شش گیگابایت حافظه‌ رم در بازارهای دیگر، مورد بررسی قرار می‌دهد.

با این‌حال و با توجه به عرضه نسخه رده‌بالا گلکسی نوت 7 با شش گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی در بازار چین، این سازنده کره‌ای، رقابت بسیار دشواری را با سازندگان محلی خواهد داشت؛ شیائومی، هوآوی، میزو و LeEco، از جمله سازندگانی هستند که محصولات پرچم‌دار جدید خود را ارائه داده‌ا5688 یوآنند یا به‌زودی معرفی خواهند کرد و با توجه به قیمت بسیار مناسب گوشی‌های پرچم‌دار سازندگان چینی، گلکسی نوت 7 با قیمت 914 دلار در بازار چین، کار بسیار دشواری برای متقاعد کردن کاربران چینی خواهد داشت.

البته، اطلاعات به‌دست‌آمده از کارکنان فروش سامسونگ توسط رسانه‌های چینی نشان می‌دهد که مدل پایه گلکسی نوت 7 با چهار گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی، در بازار چین با قیمت  (854 دلار) در دسترس خواهد بود. فبلت جدید سامسونگ به صفحه‌نمایش 5.7 اینچی سوپرآمولد Quad HD با رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل، تراشه اگزینوس 8890 سامسونگ و اسنپدراگون 820 کوالکام، چهار گیگابایت حافظه رم، حافظه داخلی 64 گیگابایتی، دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی مجهز شده است و از یک حسگر اثرانگشت و حسگر تشخیص عنبیه چشم، استفاده می‌کند. پیش‌تر در ترنجی خواندید که گلکسی نوت 7، رکورد پیش‌ فروش را در کشور کره جنوبی شکسته است.

منبع: ترنجی