مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

بلومبرگ گزارش می‌دهد: وایو، توشیبا و فوجیتسو در راه ادغام

چندی پیش بر اساس یک شایعه، گزارش شد که سه شرکت از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان PC در ژاپن، بخش‌های کامپیوتر خود را برای مدتی با هم ترکیب خواهند کرد. اکنون بلومبرگ تأییدیه‌ای را دریافت کرده که مدیر وایو چنین طرحی را در دست اقدام دارد. اگر این خبر صحت داشته باشد، این توافق تجاری تا آخر ماه مارس نهایی خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

به نظر می‌رسد که این شرکت جدید، وایو نام گیرد. با انجام چنین تصمیمی، شرکت جدید بیش از ۳۰ درصد بازار ژاپن را در دست خواهد گرفت که سهمی بیش از لنووی صدر نشین خواهد بود.

طبق آنچه که در آذر ماه عنوان شده بود، این قرارداد، این حس را ایجاد می‌کند که این سه شرکت ضعیف‌تر از آن هستند که دیگر بتوانند بر روی پای خود بایستند. به علاوه که هر یک نقطه قوتی منحصر به فرد دارند که دیگران از آن ها بی بهره هستند، وایو از سونی بجا مانده، توشیبا جایگاه بسیار خوبی در بازار آمریکای شمالی دارد وفوجیتسو در اروپا محبوب است.

منابع همچنین می‌افزایند که نقدینگی هر سه شرکت در تولید حفظ خواهد شد و نیروی انسانی هر سه شرکتبه شرکت جدید منتقل خواهد شد. البته تحلیل بلومبرگ در مورد ادغام این سه شرکت چندان خوش‌بین نیست و منبعی دیگر نیز معتقد است که این ادغام در ژاپن به قوت دنبال خواهد شد اما ممکن است در دیگر نقاط دنیا چنین مسئله‌ای رخ ندهد.

منبع: ترنجی