مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

برنامۀ گوگل برای پرورش 2 میلیون توسعه‌دهنده (Developer) در هند

تعداد بالای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار در هند باعث شده تا کمپانی‌های مطرحی مانند گوگل و اپل سعی کنند این افراد را به کار کردن بیشتر روی سیستم عاملهای خود ترغیب کنند. گوگل دیروز رسما اعلام کرد که قصد دارد طی سه سال آینده دو میلیون توسعه‌دهنده را برای کار کردن روی سیستم عامل اندروید پرورش دهد. با ترنجی همراه باشید.

در حرکتی مشابه، اپل نیز دو ماه پیش اعلام کرده بود که تا اوایل سال آینده تاسیساتی را به منظور توسعۀ طراحی، کیفیت و عملکرد برنامه‌های پلتفرم آی‌او‌اس احداث خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود هند تا 2 سال دیگر حدودا 4 میلیون توسعه‌دهنده داشته باشد که اگر این امر محقق شود، بزرگترین جامعۀ توسعه‌دهندگان دنیا لقب خواهد گرفت. در حال حاضر، کمتر از 25 درصد این توسعه‌دهندگان به طور اختصاصی برای کار بر روی پلتفرم موبایل پرورش داده شده‌اند. پیتر لابرز مدیر ارشد برنامه‌های گوگل بیان کرده است که در عوض بسیاری از کاربران آیندۀ اینترنت و کشورهای در حال توسعه، تنها برای اهداف موبایلی پرورش داده خواهند شد. المان‌های اصلی این برنامه عبارتند از توسعۀ اندروید به روش “end-to-end”، راه‌اندازی کانالهای توسعۀ اندروید و بدست آوردن مدرک “توسعه‌دهندۀ اندروید”.

دروس اصلی توسعۀ اندروید که سال آخر تحصیلی در رشتۀ کامپیوتر و با تجربۀ برنامه‌نویسی جاوا برای توسعۀ برنامه‌های اندروید تدریس می‌شود، از این به بعد برای عموم مردم و دانشگاه‌های خصوصی نیز قابل دسترس خواهد بود. این دروس همچنین در موسسات بین‌المللی افزایش مهارت هند به عنوان یکی از همکاران در زمینه توسعۀ مهارت، قابل ارائه هستند. گوگل اعلام کرده این دوره به صورت open source برای همه در دسترس قرار خواهد گرفت. بعد از گذراندن این دوره و ساخت برنامه‌های مختلف، دانش‌پژوهان باید خود را برای امتحان نهایی آماده کنند تا بتوانند مدرک “توسعه‌دهنده اندروید” را دریافت کنند. نظر شما در این رابطه چیست؟

منبع: ترنجی