مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

با کارت iGameGTX1080 X-TOP کمپانی Colorful، بازی‌ها و فناوری واقعیت مجازی را به حد اعلا برسانید

کمپانی Colorful، یکی از تولیدکنندگان حرفه‌ای کارت گرافیک و مادربرد، امروز محصول جدید دیگری را بر پایه کارت گرافیک قدرتمند GTX 1080 معرفی کرد. این کارت گرافیک که با نام iGameGTX1080 X-TOP-8G Advanced معرفی شده است با فراهم کردن هشت گیگابایت حافظه اختصاصی و همچنین عملکردی عالی می‌تواند بسیاری از نیازهای کاربران از یک کارت گرافیک حرفه‌ای را برآورده سازد. جزییات بیشتر از این کارت گرافیک قدرتمند را در ادامه مطلب خواهید یافت.

کارت گرافیک iGameGTX1080 X-TOP-8G Advanced از سیستم خنک سازی اختصاصی کمپانی Colorful با نام Silver Shark بهره می‌برد و به همین علت قادر است عملکرد عالی خود را به صورت کاملاً پایدار در دسترس کاربران قرار دهد. Colorful در زمان معرفی این کارت گرافیک اعلام کرد که کاربران می‌توانند توسط آن سنگین‌ترین بازی‌ها را در بالاترین جزییات به اجرا درآورند و حتی از این کارت برای لذت بردن از فناوری واقعیت مجازی استفاده کنند.

کارت گرافیک iGameGTX1080 X-TOP-8G Advanced به صورت پیش‌فرض در حالت اورکلاک شده قرار دارد و براساس اطلاعات منتشر شده هسته آن می‌تواند سرعت حداکثری 1890 مگاهرتز را فراهم آورد. 2560 هسته CUDA، هشت گیگابایت حافظه GDDR5X با پهنای باند 10 گیگابیت بر ثانیه و رابط 256 بیتی و همچنین 8+2 فاز منبع تغذیه از دیگر ویژگی‌های مهم این محصول جدید Colorful است.

این کارت همچنین به صورت کامل از DX12 پشتیبانی می‌کند و انرژی موردنیاز خود را از طریق دو کانکتور 8-پین بدست می‌آورد. قابلیت Boost Ready در این کارت گرافیک به کاربران اجازه می‌دهد که در مواقع نیاز با فشردن یک کلید، هسته این کارت گرافیک را در حالت اورکلاک قرار دهند و به عملکرد بهتری دست پیدا کنند. سیستم خنک کننده این کارت به گونه‌ای طراحی شده است که در دمای کاری کمتر از 62 درجه سانتی‌گراد در حالت در جا به کار خود ادامه دهد تا از ایجاد نویزهای مختلف بر روی عملکرد حافظه و هسته جلوگیری کند.

همانطور که در تصویر منتشر شده از این کارت نیز قابل مشاهده است، سیستم خنک کننده Silver Shark از سه فن 80 و 90 میلی متری برخوردار است. با استفاده از 5 لوله هدایت گرمایی، این سیستم خنک سازی می‌تواند گرمای تولید شده توسط هسته را به خوبی به بیرون هدایت کند. دیگر ویژگی‌های سخت افزاری این کارت را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

منبع: شهرسخت افزار