مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

اولین مقاله اپل در زمینه تکنولوژی هوش مصنوعی منتشر شد

اپل معمولاً نتایج تحقیقات و پژوهش های خود را برای عموم به اشتراک نمی گذارد، اما اخیراً راس سالاخوتدینوف، مدیر بخش هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی اپل در گفت و گویی عنوان کرد که این قانون نانوشته در مورد هوش مصنوعی صدق نمی کند و به زودی اطلاعاتی در خصوص نتایج تحقیقات صورت گرفته در این زمینه منتشر خواهد شد.

با این حال، سوالات متعددی در خصوص این اطلاعات بر ذهن علاقه‌مندان به این حوزه شکل گرفت مبنی بر این که میزان اهمیت اطلاعاتی که برای عموم عرضه می شود، تا چه حد است و آیا همه آن چه که محققان این شرکت در پژوهش های خود به آن رسیده اند، در این مقاله ارائه خواهد شد؟

تا این که امروز، اولین مقاله این شرکت در خصوص هوش مصنوعی منتشر شد که در آن به مطالب مفید و سودمندی در خصوص تکنولوژی بینایی کامپیوتری (Computer Vision) اشاره شده است.

در این مقاله، به حل مشکل آموزش هوش مصنوعی برای شناسایی اشیا از طریق بکارگیری تصاویر شبیه سازی شده پرداخته شده که راهکاری ساده‌تر در مقایسه با استفاده از تصاویر واقعی محسوب می شود چرا که دیگر نیازی به نیروی انسانی برای تگ کردن موارد وجود ندارد، اما بکارگیری چنین شیوه ای، برای دنیای واقعی کمی دور از ذهن به نظر می رسد.

به گفته اپل، در این روش شبکه های عصبی به رقابت علیه یکدیگر واداشته می شوند به طوری که یک شبکه، خود را به گونه ای آموزش می دهد تا بتواند واقعیت تصویر شبیه سازی شده را ارتقا دهد و از این طریق، شبکه تمییز دهنده رقیب را فریب دهد.

اما در حالت ایده آل، این فرآیند آموزش از قبل، زمان بر بوده و نیازمند حجم گسترده ای از اطلاعات برای پیش بینی موقعیت هاییست که همواره در قالب یک تصویر به نمایش در می آیند.

البته با این مقاله، نمی توان گفت که اپل تمامی نتایج پژوهش های خود را در اختیار عموم قرار داده و قطعاً چند سالی طول خواهد کشید تا مشخص شود که این شرکت در ارائه یافته های علمی محققان خود شفاف عمل کرده است.
با این حال، نباید از این حرکت به سادگی گذشت چرا که گامی بود که می بایست توسط این شرکت برداشته شود.

همانطور که می دانید در طی چند سال اخیر، رقابت شدیدی در زمینه تکنولوژی هوش مصنوعی شکل گرفته و بی میلی کمپانی اپل برای کمک به ارتقای دانش محققان در طی این سال ها، مانع از انتشار نتایج یافته های محققانی می شد که تمایل به اشتراک نتایج پژوهش های خود با سایر محققان داشتند.

به گفته کارشناسان، اگر اپل به همین منوال ادامه دهد می تواند در جذب و بکارگیری نیروهایی حرفه ای برای مجهز کردن تیم اتومبیل های خودران، سیری و سایر پروژه های مبتنی بر هوش مصنوعی بسیار موفق تر عمل کند.

منبع: تک شات