مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

اندروید مارشمالو حالا روی 15.2 درصد از دستگاه‌ها نصب شده است

گوگل این بار زودتر از حالت معمول اطلاعات توزیع نسخه‌های مختلف سیستم عامل خود را منتشر کرده است. در دوره‌ی هفت روزه‌ی منتهی به دهم مرداد، روی 15.2 درصد از دستگاه‌های مراجعه کننده به Google Play Store اندروید 6.0 مارشمالو نصب بوده است. سهم این نسخه در گزارش ماه پیش، 13.3 درصد بوده است.

اندروید 5 یا لالیپاپ با اختصاص 35.5 درصد از سهم بازار گوشی‌های اندرویدی، بزرگترین و پرکاربرترین نسخه‌ی سیستم عامل متن‌باز اندروید است. با وجود رشد تعداد کاربران مارشمالو، اندروید 5 کاهش سهم نداشته و از 35.1 با اندکی افزایش، به مقدار حاضر رسیده است. اندروید 4.4 کیت‌کت با 29.2 و جیلی بین با 16.7 در رده‌های بعدی هستند. فروشگاه گوگل پلی از اندروید 2.2 به بالا پشتیبانی می‌کند و همین نسخه یعنی اندروید Froyo با 0.1 درصد، کمترین کاربر را بین دستگاه‌های اندرویدی دارد.

نسخه‌ی بعدی اندروید با نام اندروید 7.0 نوقا احتمالا در ماه جاری میلادی منتشر خواهد شد. همان طور که انتظار می‌رود نکسوس‌ها اولین دستگاه‌هایی خواهند بود که آپدیت این نسخه را دریافت می‌کنند اما به هر حال شایعات می‌گویند نکسوس 5 به اندروید 7 آپدیت نخواهد شد. با انتشار نسخه‌ی جدید و عرضه برای دستگاه‌های بیشتر، احتمالا سهم مارشمالو رفته رفته رو به کاهش گذاشته و به سمت نسخه‌ی جدید حرکت کند.

منبع: شهرسخت افزار