مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

انتقاد دونالد ترامپ از ساخت جنگنده F-35

دونالد ترامپ بار دیگر در حساب کاربری توییتر خود جنجال آفریده است. آقای ترامپ این بار انتقادات خود را متوجه پرهزینه ترین پروژه نظامی آمریکا، یعنی جنگنده F35 کرده است.
آقای ترامپ در این توییت نوشته هزینه پروژه F35 از کنترل خارج شده و او قصد دارد پس از در دست گرفتن قدرت، میلیاردها دلار در هزینه های نظامی و سایر بخش ها صرفه جویی کند.
نخستین پیامد این اظهارات آقای ترامپ، کاهش چهار درصدی ارزش سهام شرکت لاکهید مارتین، سازنده جنگنده F35 در بازار بورس بود. سایر شرکت های سهیم در این پروژه با کاهش ارزش سهام خود روبرو شدند.
مدیرعامل لاکهید مارتین نیز اندکی پس از انتشار این اظهارات واکنش نشان داده و گفته از ایده مذاکره با آقای ترامپ برای یافتن راه هایی به منظور کاهش هزینه های پروژه F35 استقبال می کند.
پروژه F35 با هزینه یک تریلیون دلاری، گران ترین طرحی است که وزارت دفاع آمریکا در دست اجرا دارد. این در حالی است که هدف از ساخت این جنگنده، کاهش هزینه های نظامی بود تا بتوان از یک جنگنده چندکاره به جای جنگنده های مختلف برای ماموریت های مختلف استفاده کرد. مدیران این پروژه در نظر داشتند تا بخشی از هزینه ها را با سود حاصل از فروش جنگنده F35 به دیگر کشورها جبران کنند، اما F35 در سراسر جهان اکنون به پرهزینه بودن مشهور شده است.
این دومین باری است که آقای ترامپ از هزینه های بالای پروژه های هوایی انتقاد کرده است. او هفته پیش نیز از شرکت بوئینگ به دلیل بالا بودن هزینه پروژه Airforce One انتقاد کرد و گفت قصد لغو آن را دارد. هدف از این پروژه تامین هواپیمایی جدید برای کاخ سفید و شخص رییس جمهور آمریکا است.

منبع: تک شات