مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

اظهار نگرانی مدیرعامل مایکروسافت از تصمیمات اخیر دونالد ترامپ

به دنبال دستور اجرایی اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر لغو صدور روادید و جلوگیری از ورود شهروندان 7 کشور جهان به خاک آمریکا، کمپانی مایکروسافت در یادداشتی خطاب به تمامی کارمندان خود نوشت که “هدف ما کمک و حفظ کارمندانیست که از تبعه این کشورها هستند و اگر این افراد سوالی را در این خصوص در ذهن دارند می توانند به بخش حقوقی و خارجی این شرکت مراجعه کنند.

سخنگوی مایکروسافت نیز در این رابطه عنوان کرد:

ما از دستورات اجرایی اخیر ترامپ که قطعاً بر فعالیت های بخشی از کارمندان‌مان در آینده تاثیرگذار خواهد بود، بسیار نگران هستیم. تمامی همکاران ما در این شرکت، به صورت قانونی حضور داشته و فعالیت می کنند از این رو، حداکثر تلاش خود را خواهیم کرد تا بتوانیم راهکارهای حقوقی را برای کمک به آن ها و حفظشان در مایکروسافت، ارائه دهیم.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، با ارسال پستی در شبکه اجتماعی لینکدین عنوان کرد:

ما شواهدی را داریم که نشان می دهند مهاجران نقش تعیین کننده را در پیشرفت و ارتقای شرکت‌مان داشته اند. بنابراین، ما به تلاش های خود برای حمایت از این افراد ادامه می دهیم.

برد اسمت، از مدیران ارشد مایکروسافت در این رابطه عنوان کرد که در حال حاضر حدود 76 نفر از کارمندان این شرکت از تبعه کشورهای عراق، ایران، سودان، سومالی، سوریه، یمن و لیبی هستند که با ویزا به خاک آمریکا وارد می شوند. همچنین، افراد دیگری نیز وجود دارند که کارت سبز (Green Card) دارند و از این رو، می بایست به این افراد کمک کنیم.

البته این دستور اخیر ترامپ، تنها واکنش مسئولین مایکروسافت را به دنبال نداشت و مدیران کمپانی های فیس بوک و گوگل نیز نگرانی خود را در این خصوص اعلام کردند و از کارمندان خود خواستند تا هر چه سریع‌تر به آمریکا برگردند.

منبع: تک شات