مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

استفاده از فناوری لنزهای چشمی برای شارژ خودروهای الکتریکی

فناوری لنز چشمی احتمالا راه حلی برای یکی از بزرگترین چالش های پیش روی خودروهای الکتریکی دارد و به موجب آن، می توان زمان شارژ شدن خودروهای الکتریکی را به چند ثانیه کاهش داد.
دانشمندان دانشگاه سوری انگلستان موفق به تولید پلیمری شده اند که می تواند عملکرد ابرخازن ها، قطعاتی سبک وزن که حجم بالایی از برق را در خود ذخیره و توزیع می کنند تا حد زیادی بهبود دهد.
ایان همرتون که این فناوری را مورد آزمایش قرار داده گفته “معتقدم این فناوری تحولی بزرگ ایجاد خواهد کرد.”
در سال 2011، ایلان ماسک گفت به نظرش ابرخازن ها می توانند در آینده پیشرفت های شگرفی در زمینه خودروهای خودران ایجاد کنند. از این فناوری امروزه برای به حرکت درآوردن قطارها و اتوبوس ها در برخی نقاط جهان استفاده می شود.
در آینده، شاید روزی برسد که ابرخازن ها به تنهایی انرژی لازم برای طی کردن مسیر را در اختیار خودروهای الکتریکی قرار دهند و شارژ شدن آنها تنها چند ثانیه طول بکشد. این گفته دونالد هایگت یکی از افراد تاثیرگذار در تجاری ساختن لنزهای چشمی در دهه 1970 است. موسس تحت مدیریت او نیز در پروژه توسعه ابرخازن ها نقش داشته است.
در حالی که طرح های سایر شرکت ها در این زمینه تاکنون بر بهبود سطوح الکترودها متمرکز بوده ،این پروژه جدید تلاش می کند تا موادی را جایگزین الکترولیت ها کند.
قرار است سال آینده نمونه ای آزمایشی از این فناوری تولید شود. پیش بینی شده که برای تولید تجاری این محصول به تاسیس کارخانه ای با سرمایه 32 میلیون دلار نیاز خواهد بود.

منبع: تک شات