مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

آیا می‌دانستید: ارتقا سیستم‌عامل به اندروید 7.0 نوقا میزان شارژدهی باتری گوشی‌ها را کاهش می‌دهد!

گوشی‌های گلکسی اس 7 و اس 7 اج در حال حاضر محصولات بسیار محبوبی در بین گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید محسوب می‌شوند و به همین دلیل سامسونگ خیلی سریع سیستم عامل اندروید 7.0 نوقا را برای این محصولات منتشر کرد. اگرچه این به‌روز رسانی سیستم‌ عامل، ویژگی‌ها و قابلیت‌های عالی زیادی را به این دو گوشی اضافه کرده اما باید دید که تاثیر آن بر روی شارژدهی باتری این محصولات چگونه بوده است.

سایت معتبر Phonearena امروز پس از بررسی میزان شارژدهی باتری گوشی‌ گلکسی A5 2017، به سراغ دو مورد از قدرتمندترین محصولات موجود در بازار یعنی گوشی‌های گلکسی اس 7 و اس 7 اج رفته است تا تاثیر ارتقا سیستم عامل از اندروید مارشمالو به اندروید نوقا را بر روی میزان شارژدهی باتری آن‌ها مورد تست و ارزیابی قرار دهد.

دو گوشی گلکسی اس 7 و اس 7 اج به ترتیب همراه با باتری‌های با ظرفیت 3000 و 3600 میلی آمپر ساعت عرضه شده‌اند و در زمان بهره‌مندی از سیستم عامل اندروید مارشمالو، میزان شارژدهی باتری آن‌ها در مقایسه با دیگر پرچمداران موجود در بازار بسیار خوب توصیف شده است. اما با ارتقا سیستم عامل این گوشی‌ها به اندروید نوقا و با توجه به بهینه‌سازی های بهتر صورت گرفته در این سیستم عامل انتظار داشتیم که این میزان شارژدهی افزایش پیدا کند. اما تست‌های صورت گرفته توسط سایت Phonearena نشان می‌دهند که تجهیز این دو گوشی به سیستم عامل اندروید موجب کاهش 10 درصدی شارژدهی باتری آن‌ها می‌شود!

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی سایت Phonearena، این آزمایش در شرایط کاملاً مشابه و در حالی که میزان روشنایی صفحه نمایش گوشی‌ها در مقدار 200 nit بوده صورت گرفته است. حتی برای اطمینان از نتایج بدست آمده، این تست‌ها دو بار انجام و در هر دو بار نتایج مشابه‌ای حاصل شده است.

براساس نتایج بدست آمده، باتری گوشی گلکسی اس 7 با سیستم عامل اندروید نوقا در این شرایط شارژدهی 6 ساعته را فراهم آورده است. اما نسخه بهره‌مند از سیستم عامل مارشمالو از این گوشی در این شرایط به شارژدهی 6 ساعت و 37 دقیقه‌ای دست یافته است. به این ترتیب می‌توان گفت ارتقا سیستم عامل این گوشی سبب شده است که با کاهش 9.4 درصدی میزان شارژدهی روبرو باشیم.از سوی دیگر در تست‌های مشابه صورت گرفته بر روی گوشی گلکسی اس 7 اج نیز می‌توان کاهش شارژدهی 8.1 درصدی را شاهد بود.

با توجه به نتایج بدست آمده می‌توان گفت که اگرچه سیستم عامل اندروید 7.0 نوقا، ظاهر جدید و زیباتری را به این دو گوشی می‌آورد و قابلیت چند وظیفگی را بسیار ساده‌تر در اختیار کاربران قرار می‌دهد اما موجب افزایش انرژی مصرفی گوشی شده و در نتیجه میزان شارژدهی باتری را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

منبع: شهرسخت افزار