مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

آیا ادیسه هدست واقعیت مجازی مستقل سامسونگ خواهد بود؟

در حال حاضر، Samsung Gear VR هدست مجازی تولید شده توسط سامسونگ در بازار است. مهمترین نقص Gear VR این است که این هدست برای عمل کردن، نیاز به یک گوشی سامسونگ نیز دارد و این مسئله توانایی‌ها و کاربرد هدست را محدود می‌کند. این محدودیت، ممکن است سامسونگ را به تولید یک هدست واقعیت مجازی مستقل کشانده باشد.

طبق اطلاعات وب‌سایت SamMobile، سامسونگ اخیرا یک مارک تجاری با نام ادیسه (Odyssey) به ثبت رسانده است. در درخواست ثبت علامت تجاری سامسونگ جزئیات کاملی از مشخصات هدست واقعیت مجازی مشخص نشده اما در لوگوی ثبت شده که در بالا مشاهده می‌کنید، کلمه‌ی VR و شکلی شبیه به عینک به وضوح دیده می‌شود.

ممکن است ادیسه نسل جدید Gear VR باشد و همچنان نیاز به یک اسمارت‌فون (چه سامسونگ چه غیر آن) داشته باشد، اما اگر شایعه‌ی ساخت هدست مستقل درست باشد، سامسونگ وارد بازاری خواهد شد که هنوز بسیار بکر و رقابتی است.

 

هم اکنون هدست‌های دیگری مانند Oculus، HTC/Valve و هدست آینده‌ی سونی با نام PlayStation VR در بازار موجود هستند و سامسونگ برای جذب مشتریان جدید و جلب مشتریان شرکت‌های دیگر، نیاز به ویژگی برتری در هدست‌های واقعیت مجازی خود خواهد داشت.

منبع: شهرسخت افزار